x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.


"Yeterince gelişmiş bir teknoloji, sihirden ayırt edilemez."

Arthur C. Clarke

 

SEV İnovasyon ve Teknoloji bölümümüz, Bilişim Teknolojileri (BT) araçlarını etkin bir şekilde kullanabilen, doğru ve güvenilir kaynakları kullanarak araştırma yapabilen, değişen trend ve teknolojileri takip edebilen problem çözme yetenekleri gelişmiş dijital okur-yazar öğrenciler yetiştirmeyi hedefler. Bu hedefler doğrultusunda, dijital okur-yazar olarak öğrencilerimiz, kendi ödevlerini hazırlayabilecek, doğru kaynağa uygun referans vererek kullanabilecek, güvenilir web sayfalarında gezinebilecek, temel bilgisayar ve kodlama becerilerine hakim olabileceklerdir.

 

Bi̇li̇şi̇m Okuryazarlığı

SEV ailesinin bir ferdi olarak, gelişen ve değişen günümüzde Teknoloji derslerinde 21. yüzyıla uygun beceriler kazandırmak bizim için ön plandadır. Bunlara uygun olarak her öğrenci anasınıfından itibaren Bilgisayar Bilimi ile tanışır ve mezun olana kadar temel bilişim okuryazarlığı, kodlama, dijital vatandaşlık, internet güvenliği ve etiği, internette arama teknikleri, web 2.0 araçları, temel tasarım araçları (2D-3D tasarım) ve MAKER konularında yetkinliklerini geliştirebilecekleri çalışmalar yaparlar. Öğrencilerimiz çevrim içi (Google Suite: Docs, Slides, Sheets, Forms) araçlarla tanışarak iş birlikli bir şekilde projeler geliştirir ve ürünlerini arkadaşlarına sunarlar.

 

Di̇ji̇tal Vatandaşlık

Dijital Vatandaşlık konusu her yıl seviyelere uygun içerikler ve etkinlikler ile sene boyunca Bilişim Teknolojileri ve Yazılım derslerinde işlenir. Dijital Vatandaşlık ve İnternet Güvenliği konularında hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılır (Kesf@ Projesi, Common Sense Education, Google Interland, Yeşilay TBM vb.).

 

Aşağıdaki konu başlıkları üzerinde her seviyeye uygun bir içerik planlamasıyla bilgi verilir ve etkinlikler hazırlanır.

  • Siber Zorbalık
  • Teknoloji Bağımlılığı
  • Sosyal Medya Hayatının Uygun Kullanımı
  • Dijital Gizlilik ve Güvenlik
  • İnternet Etiği
  • Kendini İfade Etme ve Dijital Ayak İzi
  • İnternet Kültürünün Bir Parçası Olmak
  • Tıklama Tuzakları ve İnternet Ortamındaki Tehlikeler
  • İntihal ve Başkalarının Çalışmalarına Saygı Duymak


Kodlama

Öğrencilerimiz anasınıfından itibaren kodlama etkinlikleri ile tanışarak algoritmik düşünce, problem çözme ve eleştirel düşünce becerilerini her geçen gün bir üst seviyeye taşırlar. Kodlama etkinliklerini yürütürken yararlandığımız araçlar şu şekilde sıralanabilir:

  • Code.org
  • Scratch Blok Kodlama
  • Arduino Kodlama
  • BB8-Sphero Kodlama
  • mBot Robot Kodlama
  • MIT App Inventor (Mobil Uygulama)
  • W3 Schools (HTML)
  • Python Programlama Dili
  • Lego Spike & Lego Mindstorms EV3
  • Micro:Bit Kodlama

 


Maker ve 3D Tasarım

Maker Hareketi (Maker Movement), dünyada hızla yayılan bir akımdır. Bu akımla birlikte, küçük yaş gruplarından itibaren öğrencilerde "kendin yap" anlayışı gelişmekte ve okullarda teknoloji ile birleşen projeler ile öğrencilerin çok yönlü gelişmesi hedeflenmektedir. Arduino, Micro:Bit, mBot, Lego, Scratch veya Python kodlama araçlarıyla dikey tarım, bahçe sulama vb. günlük yaşama yönelik projeler geliştirilmektedir. Öğretim programımıza dahil ettiğimiz “maker” çalışmaları ile değişen çağa uyum sağlayabilen, problem çözme becerileri gelişmiş ve çok boyutlu düşünme becerileri kazanmış öğrencilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Maker ve tasarım etkinliklerini yürütürken kullandığımız araçlar şu şekilde sıralanabilir:

  • TinkerCAD 3D Tasarım ve Baskı (3D yazıcılar)
  • Sketchup 3D Mimari Tasarım
  • Canva Grafik Tasarım
  • Adobe Photoshop Fotoğraf Düzenleme
  • Arduino Devre Programlama
  • Lego Spike & Lego Mindstorms EV3

 

Avrupa Kodlama Haftası

Avrupa Kodlama Haftası, okulumuzda tüm Avrupa ülkeleri ile birlikte eş zamanlı olarak ders içi ve ders dışı (öğle aralarında) planlanan farklı etkinlikler ile kutlanır. Öğrencilerimiz hafta boyunca çeşitli uygulamalarla kodlama etkinlikleri yapar ve bilişim teknolojilerinde yaşanan gelişmelerle birlikte teknolojiyi etkin, verimli ve üretim odaklı kullanmanın farkındalığını yaşarlar. Ayrıca, girişimci olmayı, yaratıcı düşünmeyi ve inovasyon ile ülke ekonomisine katkıda bulunmayı kendilerine hedef edinirler.

 

Kodlama Haftası (Hour of Code)

Avrupa Kodlama Haftası’nda olduğu gibi “Hour of Code” haftası da tüm dünya ile eş zamanlı olarak kutlanır. Öğrencilerimiz ders içi ve ders dışı planlanan çeşitli kodlama etkinlikleriyle haftayı kutlayarak kodlama öğrenmenin düşünce yapımızı değiştirebileceğini, yaratıcı ve esnek düşünerek problemlerin çözümünde farklı çözüm yöntemleri geliştirmemize katkı sağlayabileceğini keşfederler.

 

Bilişim Haftası

“Avrupa Kodlama Haftası” ile “Hour of Code” haftalarında olduğu gibi “Bilişim Haftası”nda da derslerde ve ders dışında (oditoryum ve fuaye alanı) öğrencilerimiz için algoritma, kodlama ve robotik alanlarında etkinlikler düzenlenerek öğrencilerimizde yeni teknolojileri deneyimlemeye karşı merak uyandırmak hedeflenir. Fuaye alanında Sanal Gerçeklik (VR), mBot, Lego Spike, 3D yazıcı, kodlama, 3D tasarım etkinliklerinin sergilendiği standlar açarak öğrencilerimize bu teknolojileri deneyimleme fırsatı sunulur.

 

Scratch Tasarım Yarışması

Okulumuzda öğrencilerimizin çevre ve çevre bilinci farkındalıklarını arttırmaya yönelik çeşitli etkinlikler düzenlenmektedir. Scratch Tasarım Yarışması’nda öğrencilerimizin herhangi bir çevre probleminin çözümüyle ilgili Scratch 3.0 yazılımını kullanarak eğitsel bir oyun kodlamaları ve hazırladıkları ürünle yarışmaya katılmaları beklenir. Blok tabanlı kodlama etkinlikleri sayesinde öğrencilerimizin algoritmik ve eleştirel düşünme becerilerinin gelişimine katkı sağlamayı önemsiyoruz.