x

Bu web sitesi çerezler kullanır.

Bu web sitesi kullanıcı deneyimini iyileştirmek için çerezler kullanır. Web sitemizi kullanmak suretiyle tüm çerezlere Çerez Politikamız uyarınca onay vermiş olursunuz. Çerezler hakkında daha detaylı bilgi için Çerez Politikası'nı inceleyebilirsiniz.

“Baba, sen hiç disket gördün mü?”

Bilgisayar üreticileri 30-40 yıl önce her evde bir bilgisayar hayal ederken bugünü öngöremedikleri açık. Her evde birkaç bilgisayar, her elde internet erişimi olan bir telefon ya da tablet... teknoloji ile kuşatılmış durumdayız.

Üsküdar SEV Bilişim Teknolojileri Bölümü BT araçlarını etkin bir şekilde kullanabilen, doğru ve güvenilir kaynakları kullanarak araştırma yapabilen, değişen trend ve teknolojileri takip edebilen problem çözme yetenekleri gelişmiş dijital okur-yazar öğrenciler yetiştirmeyi hedefler. Bu hedefler doğrultusunda, dijital okur-yazar olarak öğrencilerimiz, kendi ödevlerini hazırlayabilecek, doğru kaynağa uygun referans vererek kullanabilecek, güvenilir web sayfalarında gezinebilecek, temel bilgisayar ve kodlama becerilerine hakim olabileceklerdir. 

 

SEV Ailesi'nin bir ferdi olarak, gelişen ve değişen günümüzde Bilişim Teknolojileri derslerinde 21. yüzyıla uygun beceriler kazandırmak bizim için ön plandadır. Bunlara uygun olarak her öğrenci anasınıfından itibaren bilgisayar bilimi ile tanışır ve mezun olana kadar kodlama, dijital vatandaşlık, internet güvenliği ve etiği, arama teknikleri, web 2.0 araçları, temel tasarım araçları (2D-3D tasarım)  ve MAKER araçlarına hakim olabilecek düzeye erişirler. Öğrencilerimiz 4. sınıftan itibaren çevrimiçi (Google Suite) araçlarla tanışarak iş birliği ile projeler geliştirir ve arkadaşlarına sunarlar.

 

DİJİTAL VATANDAŞLIK

Dijital Vatandaşlık konusu her yılın ilk döneminde tüm seviyelerde işlenir. Dijital Vatandaşlık ve İnternet Güvenliği hem ulusal hem de uluslararası kaynaklardan yararlanılır (Kesf@ Projesi, CommonSenseMedia vb.). Öğrenciler aşağıdaki konu başlıkları üzerinde her yaşa uygun seviyede bilgi verilir ve etkinlikler hazırlanır. 

  • Dijital Gizlilik ve Güvenlik
  • Kendini İfade Etme ve Dijital Kimlik
  • İnternet Kültürünün Bir Parçası Olmak
  • İntihal ve Başkalarının Çalışmalarına Saygı Duymak
  • Sanal Zorbalık

 

KODLAMA ÇALIŞMALARI

Öğrencilerimiz anasınıfından itibaren kodlama etkinlikleri ile tanışarak algoritmik düşünce, problem çözme ve eleştirel düşünce becerilerini her geçen gün bir üst seviyeye taşırlar. Kodlama etkinliklerimizden bazıları ise şu şekilde sıralanabilir: 

  • Cubetto
  • Code.org
  • Tynker
  • Scratch Jr
  • All Can Code 
  • Scratch
  • BB8-Parrot-Sphero Kodlama
  • Mbot Kodlama
  • Vex Kodlama

 

 

MAKER ÇALIŞMALARI

Maker Hareketi (Maker Movement), dünyada hızla yayılan bir akımdır. Bu akımla birlikte, küçük yaş gruplarından itibaren öğrencilerde "kendin yap" anlayışı gelişmekte ve okullarda teknoloji ile birleştirilerek öğrencilerin çok yönlü geliştirilmesi hedeflenmektedir. Müfredatımıza dahil ettiğimiz maker çalışmaları ile değişen çağa uyum sağlayan, problem çözme becerileri gelişmiş ve çok boyutlu düşünme becerileri kazanmış öğrencilerin yetiştirilmesi hedeflenmektedir.